Szybka Śnieżka

Archiwum 2015, Jednodniówki, Wyprawy

Wolna sobota do dobry dzień na szybką akcję górską. Wraz z Michasiem ruszyliśmy już w piątek wieczorem na Przełęcz Okraj skąd z samego rana mieliśmy uderzać na Śnieżkę. Szybkie wejście i zejście nie zależnie od warunków i powrót do Wrocławia.

Na bazę noclegową wybraliśmy Schronisko na Przełęczy Okraj, które polecamy serdecznie wszystkim. Schronisko jakiś czas temu zmieniło właścicieli i obecnie jest ono bardzo ciekawym miejscem, godnym polecenia!

Od 7:30 szybkim krokiem ruszyliśmy niebieskim szlakiem w stronę schroniska Jelenka, po drodze podziwialiśmy niesamowity wschód słońca i artystyczne rzeźbienia wykonane przez wiejący silny wiatr, materiałem był śnieg…

P1260256 P1260254

Po około godzinie czasu doszliśmy do Sowiej Przełęczy, szło się dobrze tym bardziej, że szlak był przetarty, a śnieg ubity. Minęliśmy Jelenkę i ostro do góry zaczęliśmy podejście pod Czarną Kopę skąd rozpościerał się niesamowity widok na Śnieżkę i okolice.

P1260275 P1260289

Przez to, że byliśmy ponad chmurami, miało się wrażenie, że w około nas jest potężna pustynia. Widok na prawdę zacny!

Ostatnią część podejścia stanowiło podejście na Śnieżkę. Dzień był bezwietrzny, a temperatura w słońcu osiągała 0 stopni, co ułatwiło nam szybki marsz. Około 11:00 stanęliśmy na szczycie, na który zdążyło już wjechać sporo turystów (część też chyba weszła :)) Odkryliśmy też restauracja w stacji metrologicznej jest nieczynna, choć nie wiemy dlaczego, bo ludzi sporo się tam kręciło. Ze Śnieżki piękne widoki na czeską część Karkonoszy, a także polskie schroniska.

P1260313 P1260317

Po zrobieniu kilku pamiątkowych zdjęć zbiegliśmy do Jelenki w niecałą godzinę! Tam szybkie piwko, a później znowu bieg do auta na Przełęczy Okraj.

Genialna szybka jednodniówka!

Polecamy

Górskie Zajoby 🙂

3 uwagi do wpisu “Szybka Śnieżka

1. Może i jest w remoncie, ale do podłoża jest co najmniej pół metra śniegu to go nawet nie widać, a nigdzie tabliczek nie ma żeby „nie iść” 🙂 A idzie się fantastycznie!